Україна -
територія гідності та свободи
Мета: Формування
громадянина патріота України;
Виховувати в
учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до
обов'язків людини громадянина, пізнати себе ,свій народ, землю, бажання
своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.
Тип уроку: урок-бесіда.
Обладнання: Тексти
Конвенція про права дитини і Конституції України, державна символіка України,
цитати з творів поетів і мислителів.
Епіграф: Щоб зробити
з людей справжніх громадян, їм слід надавати можливість виявляти свої права
громадян і виконувати права громадян.
Арістотель.
Хід
Вчитель: Сьогодні ми
з вами зібрались, щоб пригадати, громадянами якої країни ми є. Тема
виховної години носить урочисту назву: Україна - територія гідності та
свободи.
Ми – громадяни України. Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно
особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу захищає. Тому поняття
громадянства тісно пов'язане з поняттям «Батьківщина», «рідна земля».
Народившись, людина стає громадянином. Кожен з вас має посвідчення про
народження, а в 16 років отримаєте паспорт громадянина України.
«Україна». Саме так називається
країна, в якій ми живемо.
Слово
Україна вперше з'явилось в У Київському літописі 1187р., коли помер переяславський
князь Володимир Глібович «Плакали по нєм переяславці, о нєм же Україна много
постонала» Деякі історики намагалися довести, що ця назва означала «окраїна».
Але це неправильно, бо Російської імперії тоді ще не було, а тому її окраїною
Україна бути не могла. Українські історики довели, що назва «Україна» походить
від слова «край», «країна».
Вчитель: Про
нашу Батьківщину створено багато теплих поетичних рядків, давайте їх
пригадаємо»
1-й учень: Україно, земле рідна,
Земле
сонячна і хлібна.
Ти навік у
нас одна.
Ти, як мати,
найрідніша.
Ти з
дитинства наймиліша,
Ти і в
взимку найтепліша,
Наша отча
сторона.
2-й учень: Під рідним небом жайворон співа –
Я рад би
знати тих пісень слова
Я слухав,
чув: співала та пташина
Одне святеє
слово: Україна.
3-й учень: На ріднім полі шепчуть колоски –
Я рад би
знати тихі їх думки.
Я слухав,
чув, як кожна колосина
Шептала тихе
слово: Україна.
4-й учень: У рідні краю зелен гай шумить –
Я знати рад,
про що він мріє-снить.
Я слухав,
чув, як кожна деревина.
Шептала тихе
слово: Україна.
5-й учень: О, боже, дай
повік любити край,
Де квітка, пташка і зелений гай,
Де кожна вірна тій землі дитина
Живе єдиним словом Україна.
6-й учень: Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана
співом солов'я,
Звешся
величаво – Україною,
Земле
зачарована моя.
7-й учень: Вишивала ніжністю суворою,
Муками і
полум'надій.
Я читаю всю
твою історію
На сорочці
вишитій твоїй.
8-й учень: Непроста історія країни,
Нашої
Вітчизни – України,
Нові
вишивання її долі,
Паростки
нового поки кволі.
9-й учень: Україно, в паростках надій,
Із широкою,
як степ, душею,
В думі
сивій, волі молодій –
Переймаюсь
долею твоєю.
Учитель: Подивіться, будь ласка, у вікно:
шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах
золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле
колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під осіннім сонцем нашу неньку –
Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на
Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про
велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.
Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого
року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з
нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого
пожертвувала своїм життям «Небесна сотня».
(Демонстрація
відеофрагменту «Небесна сотня»;
Учитель: Вшануємо їх пам’ять
хвилиною мовчання.
Навіть ті, хто ніколи не чув про існування України, або був лише
знайомий з назвою нашої країни, скажуть: «Аааа! Так я знаю Україну!». Чим же
особлива наша Батьківщина? Що так звеличує її серед інших країн світу?
Учитель:
Україна — це отча земля, рiдний край, де
ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi
села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка
України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим
морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони
української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й
Азовське, є в нас гори – Карпатські й Кримські.
Учень:
Свята сорочка вишивана –
Це оберіг і захист мій.
З любов’ю вишивала мама,
Як символ віри і надій.
Учитель: Символ – це предмет, який характеризує державу, відображає
її побут, традиції, господарювання, історичне минуле, прагнення народу.
Символіка – своєрідна візитна картка країни, вона ніби представляє її,
підтверджує її існування. Народні символи – це наші святині.
Вишиванка - це не лише гарна оздоблена пишною вишивкою вишита сорочка, яка
виділяється своєю красою серед інших; це культурне надбання українського
народу, це відображення національної гідності, свідомості. Особливо сьогодні
вишиті сорочки набувають вагомого значення в житті кожного українця нагадуючи
свою приналежність до сильного духом козацького роду. Не слід трактувати чи
пов`язувати вишиванку з політичними поглядами чи переконаннями, це одяг нашої
рідної землі, нашої Батьківщини, нашої України.
Вчитель: Тому я зараз
пропоную вам та нашим гостям зробити власноруч український народний костюм за
допомогою паперових ляльок. Ви отримади завдання, як виглядає народний
український одяг. А потім ми розташуємо їх на карті нашої країни – України.
Вчитель: Дійсно ми
українці і працювати вміємо, і руки золоті маємо, та чомусь не все в нашій
країні гаразд. Проте, не потрібно розчаровуватись, бо те, що рушилось
десятиліттями, важко в один день відбудувати. І всю надію, держава покладає на
вас - маленьких громадян.
Гра «Передай
мікрофон і продовж речення»
Громадянин –
це…
Щоб бути
справжнім громадянином потрібно…
Що я можу
зробити для своєї країни…
Так, від
кожного з вас залежить, яким буде майбутнє нашої України. А любити її –
це значить працювати в ім'я рідної землі.
Народна
мудрість говорить; «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму».
І якщо ці
свічки запалити у кожного з нас у серці, то Україна, громадянами якої ми є,
дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших
душах, запалає вогонь відродження.
Лунає
пісня «Україна – це ми»
Матеріали до уроку:
Немає коментарів:
Дописати коментар