Виховна робота

Україна - територія гідності та свободи
 Мета: Формування громадянина патріота України;
Виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини  громадянина, пізнати себе ,свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.
Тип уроку: урок-бесіда.
Обладнання: Тексти Конвенція про права дитини і Конституції України, державна символіка України, цитати з творів поетів і мислителів.
Епіграф: Щоб зробити з людей справжніх громадян, їм слід надавати можливість виявляти свої права громадян і виконувати права громадян.
Арістотель.
 Хід
Вчитель: Сьогодні ми з вами зібрались, щоб пригадати, громадянами якої країни ми є. Тема  виховної години носить урочисту назву: Україна - територія гідності та свободи.
Ми – громадяни України. Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу захищає. Тому поняття громадянства тісно пов'язане з поняттям «Батьківщина», «рідна земля». Народившись, людина стає громадянином. Кожен з вас має посвідчення про народження, а в 16 років отримаєте паспорт громадянина України.
 «Україна». Саме так називається країна, в якій ми живемо.
Слово Україна вперше з'явилось в У Київському літописі 1187р., коли помер переяславський князь Володимир Глібович «Плакали по нєм переяславці, о нєм же Україна много постонала» Деякі історики намагалися довести, що ця назва означала «окраїна». Але це неправильно, бо Російської імперії тоді ще не було, а тому її окраїною Україна бути не могла. Українські історики довели, що назва «Україна» походить від слова «край», «країна».
Вчитель: Про нашу Батьківщину створено багато теплих поетичних рядків, давайте їх пригадаємо»
1-й учень: Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна.
Ти навік у нас одна.
Ти, як мати, найрідніша.
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і в взимку найтепліша,
Наша отча сторона.
 2-й учень: Під рідним небом жайворон співа –
Я рад би знати тих пісень слова
Я слухав, чув: співала та пташина
Одне святеє слово: Україна.
 3-й учень: На ріднім полі шепчуть колоски –
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихе слово: Україна.
 4-й учень: У рідні краю зелен гай шумить –
Я знати рад, про що він мріє-снить.
Я слухав, чув, як кожна деревина.
Шептала тихе слово: Україна.
 5-й учень: О, боже, дай повік любити край,
Де квітка, пташка і зелений гай,
Де кожна вірна тій землі дитина
Живе єдиним словом Україна.
 6-й учень: Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов'я,
Звешся величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
 7-й учень: Вишивала ніжністю суворою,
Муками і полум'надій.
Я читаю всю твою історію
На сорочці вишитій твоїй.
 8-й учень: Непроста історія країни,
Нашої Вітчизни – України,
Нові вишивання її долі,
Паростки нового поки кволі.
 9-й учень: Україно, в паростках надій,
Із широкою, як степ, душею,
В думі сивій, волі молодій –
Переймаюсь долею твоєю.
 Учитель: Подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під осіннім сонцем нашу неньку – Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.
Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня».
 (Демонстрація відеофрагменту «Небесна сотня»;
Учитель: Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.
 Навіть ті, хто ніколи не чув про існування України, або був лише знайомий з назвою нашої країни, скажуть: «Аааа! Так я знаю Україну!». Чим же особлива наша Батьківщина? Що так звеличує її серед інших країн світу?
 Учитель: Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори – Карпатські й Кримські.
Учень:
Свята сорочка вишивана –
Це оберіг і захист мій.
З любов’ю вишивала мама,
Як символ віри і надій.
 Учитель: Символ – це предмет, який характеризує державу, відображає її побут, традиції, господарювання, історичне минуле, прагнення народу.
Символіка – своєрідна візитна картка країни, вона ніби представляє її, підтверджує її існування. Народні символи – це наші святині.
 Вишиванка - це не лише гарна оздоблена пишною вишивкою вишита сорочка, яка виділяється своєю красою серед інших; це культурне надбання українського народу, це відображення національної гідності, свідомості. Особливо сьогодні вишиті сорочки набувають вагомого значення в житті кожного українця нагадуючи свою приналежність до сильного духом козацького роду. Не слід трактувати чи пов`язувати вишиванку з політичними поглядами чи переконаннями, це одяг нашої рідної землі, нашої Батьківщини, нашої України.
 Вчитель: Тому я зараз пропоную вам та нашим гостям зробити власноруч український народний костюм за допомогою паперових ляльок. Ви отримади завдання, як виглядає народний український одяг. А потім ми розташуємо їх на карті нашої країни – України.
 Вчитель: Дійсно ми українці і працювати вміємо, і руки золоті маємо, та чомусь не все в нашій країні гаразд. Проте, не потрібно розчаровуватись, бо те, що рушилось десятиліттями, важко в один день відбудувати. І всю надію, держава покладає на вас - маленьких громадян.
Гра «Передай мікрофон і продовж речення»
Громадянин – це…
Щоб бути справжнім громадянином потрібно…
Що я можу зробити для своєї країни…
 Так, від кожного з вас залежить, яким буде майбутнє нашої  України. А любити її – це значить працювати в ім'я рідної землі.
Народна мудрість говорить; «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму».
І якщо ці свічки запалити у кожного з нас у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.
                                      Лунає пісня «Україна – це ми»

Матеріали до уроку:





Немає коментарів:

Дописати коментар